|Eingestellt in Kategorie:
Dieser Artikel ist nicht vorrätig.
Ähnlichen Artikel verkaufen?

Spät zum Unterricht: Soziale Klasse und Schule in der New Economy von George W. Noblit-

Ursprünglicher Text
Late to Class: Social Class and Schooling in the New Economy by George W. Noblit
Ursprünglicher Text
by George W. Noblit | PB | Good
Artikelzustand:
Gut
Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ... Mehr erfahrenÜber den Artikelzustand
Preis:
US $9,39
Ca.EUR 8,76
Versand:
Kostenlos Economy Shipping. Weitere Detailsfür Versand
Standort: Aurora, Illinois, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Di, 25. Jun und Fr, 28. Jun nach 43230 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahmen:
30 Tage Rückgabe. Verkäufer zahlt Rückversand. Weitere Details- Informationen zu Rückgaben
Zahlungen:
     

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. 

Angaben zum Verkäufer

Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:374828575164
Zuletzt aktualisiert am 05. Jun. 2024 17:56:02 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers. Alle Zustandsdefinitionen ansehenwird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Hinweise des Verkäufers
“Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ...
Binding
Paperback
Weight
1 lbs
Product Group
Book
IsTextBook
No
ISBN
9780791470947
Subject Area
Social Science, Education
Publication Name
Late to Class : Social Class and Schooling in the New Economy
Publisher
STATE University of New York Press
Item Length
9 in
Subject
Multicultural Education, Social Classes & Economic Disparity, Aims & Objectives, Philosophy, Theory & Social Aspects
Publication Year
2007
Series
Suny Series, Power, Social Identity, and Education Ser.
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
1 in
Author
George W. Noblit
Item Weight
18.6 Oz
Item Width
6 in
Number of Pages
376 Pages

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
STATE University of New York Press
ISBN-10
0791470946
ISBN-13
9780791470947
eBay Product ID (ePID)
57063091

Product Key Features

Number of Pages
376 Pages
Publication Name
Late to Class : Social Class and Schooling in the New Economy
Language
English
Publication Year
2007
Subject
Multicultural Education, Social Classes & Economic Disparity, Aims & Objectives, Philosophy, Theory & Social Aspects
Type
Textbook
Subject Area
Social Science, Education
Author
George W. Noblit
Series
Suny Series, Power, Social Identity, and Education Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
1 in
Item Weight
18.6 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
LCCN
2006-020754
Reviews
"...examines issues of class difference across race, gender, and geography to provide an expansive exploration of schooling within changing economic structures." -- CHOICE "Sociologists with strong interests in social class and education will definitely want to take a look at this book..." -- Teaching Sociology "...one of the most important characteristics of the book ... is its attempt to answer the question of 'What is to be done?' By taking seriously the issue of 'emancipatory' pedagogies (the plural is crucial here), [the authors] ... are not satisfied with bearing witness to negativity--although this is a crucial act for researchers to engage in. They also want to open the spaces for possible interruption and intervention. As I have argued at length elsewhere, this is one of the more significant roles that critical scholars can play in a time of conservative attacks on everything we hold dear ... this is a book that deserves our attention." -- from the Foreword by Michael W. Apple "Anyone who reads this volume will find it difficult to deny the many ways in which class can shape and be shaped by the experiences of children in schools. This is a groundbreaking book." -- Cynthia Gerstl-Pepin, coauthor of Re-framing Educational Politics for Social Justice
Dewey Edition
22
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
306.43/2
Table Of Content
Foreword Introduction Jane A. Van Galen Part 1: Getting to Class 1. Growing Up as Poor, White Trash: Stories of Where I Come From Beth Hatt 2. Class/Culture/Action: Representation, Identity, and Agency in Educational Analysis Bill J. Johnston Part 2: Class Work 3. Living Class as a Girl Deborah Hicks and Stephanie Jones 4. Marginalization and Membership Jill Koyama and Margaret A. Gibson 5. Orchestrating Habitus and Figured Worlds: Chicana/o Educational Mobility and Social Class Luis Urrieta Jr. 6. High School Students' Exploration of Class Differences in a Multicultural Literature Class Richard Beach, Daryl Parks, Amanda Thein, and Timothy Lensmire 7. Social Class and African-American Parental Involvement Cheryl Fields-Smith 8. Social Heteroglossia: The Contentious Practice or Potential Place of Middle-Class Parents in Home-School Relations Janice Kroeger Part 3: After Class 9. (Re)Turning to Marx to Understand the Unexpected Anger Among "Winners" in Schooling: A Critical Social Psychology Perspective Ellen Brantlinger 10. The Problem of Poverty: Shifting Attention to the Non-Poor Maike Ingrid Philipsen 11. Intersections on the Back Road: Class, Culture, and Education in Rural and Appalachian Places Van Dempsey 12. Class-Déclassé George W. Noblit List of Contributors Name Index Subject Index
Synopsis
Late to Class presents theoretical, empirical, and pedagogical perspectives on social class and schooling in the United States. Grounding their analyses at the intersections of class, ethnicity, gender, geography, and schooling, the contributors examine the educational experiences of poor, working class, and middle class students against the backdrop of complicated class stratification in a shifting global economy. Together, they explore the salience of class in understanding the social, economic, and cultural landscapes within which young people in the United States come to understand the meaning of their formal education in times of changing opportunity., Looks at the educational experiences of poor, working class, and middle class students against the backdrop of complicated class stratification in a shifting global economy., b>Winner of the 2007 Critics' Choice Award presented by the American Educational Studies Association Late to Class presents theoretical, empirical, and pedagogical perspectives on social class and schooling in the United States. Grounding their analyses at the intersections of class, ethnicity, gender, geography, and schooling, the contributors examine the educational experiences of poor, working class, and middle class students against the backdrop of complicated class stratification in a shifting global economy. Together, they explore the salience of class in understanding the social, economic, and cultural landscapes within which young people in the United States come to understand the meaning of their formal education in times of changing opportunity., Jane A. Van Galen is Professor of Education at the University of Washington at Bothell and the coeditor (with Deborah Eaker-Rich) of Caring in an Unjust World: Negotiating Borders and Barriers in Schools , also published by SUNY Press. George W. Noblit is Joseph R. Neikirk Distinguished Professor of Sociology of Education at the University of North Carolina at Chapel Hill. His many books include The Social Construction of Virtue: The Moral Life of Schools (coauthored with Van O. Dempsey), also published by SUNY Press.
LC Classification Number
LC191.L293 2007
Copyright Date
2007
ebay_catalog_id
4

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Rechtliche Informationen des Verkäufers

Thrift Books Global, LLC
TB Thrift Books
18300 Cascade Ave S
Ste 150
98188 Seattle, WA
United States
Kontaktinformationen anzeigen
:liaM-Emoc.skoobtfirht@yabe.selas
Ich versichere, dass alle meine Verkaufsaktivitäten in Übereinstimmung mit allen geltenden Gesetzen und Vorschriften der EU erfolgen.
ThriftBooks

ThriftBooks

99% positive Bewertungen
17,7 Mio. Artikel verkauft
Shop besuchenKontakt
Antwortet meist innerhalb 24 Stunden

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten

Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
4.9
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer

Verkäuferbewertungen (5.223.742)

p***u (973)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
Great condition fair price fast shipping! Thanks
l***o (1777)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
Great condition. Arrived early!
p***u (973)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
I got a hard cover book for paper back price! Wow! Fast shipping too!