|Eingestellt in Kategorie:
Ähnlichen Artikel verkaufen?

Radioaktiv: Werbung und Verbraucheraktivismus, 1935-1947 Kathl-

Ursprünglicher Text
Radio Active : Advertising and Consumer Activism, 1935-1947 Kathl
Ursprünglicher Text
Free US Delivery | ISBN:0520235908
Artikelzustand:
Sehr gut
Used book that is in excellent condition. May show signs of wear or have minor defects. 100% ... Mehr erfahrenÜber den Artikelzustand
2 verfügbar
Preis:
US $9,39
Ca.EUR 8,68
Versand:
Kostenlos Economy Shipping. Weitere Detailsfür Versand
Standort: Mishawaka, Indiana, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Mo, 3. Jun und Mi, 5. Jun nach 43230 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahmen:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Weitere Details- Informationen zu Rückgaben
Zahlungen:
     

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. 

Angaben zum Verkäufer

Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:226044875151
Zuletzt aktualisiert am 29. Mai. 2024 04:39:46 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Sehr gut
Buch, das nicht neu aussieht und gelesen wurde, sich aber in einem hervorragenden Zustand befindet. Der Einband weist keine offensichtlichen Beschädigungen auf. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag vorhanden (sofern zutreffend). Alle Seiten sind vollständig vorhanden, es gibt keine zerknitterten oder eingerissenen Seiten und im Text oder im Randbereich wurden keine Unterstreichungen, Markierungen oder Notizen vorgenommen. Der Inneneinband kann minimale Gebrauchsspuren aufweisen. Minimale Gebrauchsspuren. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers. Alle Zustandsdefinitionen ansehenwird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Hinweise des Verkäufers
“Used book that is in excellent condition. May show signs of wear or have minor defects. 100% ...
Book Title
Radio Active : Advertising and Consumer Activism, 1935-1947 Kathl
ISBN
9780520235908
Publication Year
2004
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Name
Radio Active : Advertising and Consumer Activism, 1935-1947
Item Height
0.6in
Author
Kathleen M. Newman
Item Length
9in
Publisher
University of California Press
Item Width
6in
Item Weight
12.8 Oz
Number of Pages
250 Pages

Über dieses Produkt

Product Information

Radio Active tells the story of how radio listeners at the American mid-century were active in their listening practices. While cultural historians have seen this period as one of failed reform-focusing on the failure of activists to win significant changes for commercial radio-Kathy M. Newman argues that the 1930s witnessed the emergence of a symbiotic relationship between advertising and activism. Advertising helped to kindle the consumer activism of union members affiliated with the CIO, middle-class club women, and working-class housewives. Once provoked, these activists became determined to influence-and in some cases eliminate-radio advertising. As one example of how radio consumption was an active rather than a passive process, Newman cites The Hucksters, Frederick Wakeman's 1946 radio spoof that skewered eccentric sponsors, neurotic account executives, and grating radio jingles. The book sold over 700,000 copies in its first six months and convinced broadcast executives that Americans were unhappy with radio advertising. The Hucksters left its mark on the radio age, showing that radio could inspire collective action and not just passive conformity.

Product Identifiers

Publisher
University of California Press
ISBN-10
0520235908
ISBN-13
9780520235908
eBay Product ID (ePID)
6021962

Product Key Features

Author
Kathleen M. Newman
Publication Name
Radio Active : Advertising and Consumer Activism, 1935-1947
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
2004
Type
Textbook
Number of Pages
250 Pages

Dimensions

Item Length
9in
Item Height
0.6in
Item Width
6in
Item Weight
12.8 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
2003014270
Table of Content
List of Tables Acknowledgments Introduction. The Dialectic between Advertising and Activism Part I. Cultural Critics in the Age of Radio Chapter 1. The Psychology of Radio Advertising: Audience Intellectuals and the Resentment of Radio Commercials Chapter 2. "Poisons, Potions, and Profits": Radio Activists and the Origins of the Consumer Movement Part II. Consumers on the March: CIO Boycotts, Active Listeners, and Consumer Time Chapter 3. The Consumer Revolt of "Mr. Average Man": Boake Carter and the CIO Boycott of Philco Radio Chapter 4. Washboard Weepers: Women Writers, Women Listeners, and the Debate over Soap Operas Chapter 5. "I Won't Buy You Anything But Love, Baby": NBC, Donald Montgomery, and the Postwar Consumer Revolt Conclusion. High-Class Hucksters: The Rise and Fall of a Radio Republic Notes Bibliography Index
Copyright Date
2005
Topic
Consumer Guides, Consumer Behavior, General, United States / General, Advertising & Promotion, Radio / General
Lccn
2003-014270
Intended Audience
Scholarly & Professional
Illustrated
Yes
Genre
Business & Economics, Référence, History, Social Science, Performing Arts

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Rechtliche Informationen des Verkäufers

Better World Books Marketplace, Inc.
Lisa Day
55742 Currant Road
46545 Mishawaka, IN
United States
Kontaktinformationen anzeigen
:nofeleT0325558475
:liaM-Emoc.skoobdlrowretteb@plehyabe
Ich versichere, dass alle meine Verkaufsaktivitäten in Übereinstimmung mit allen geltenden Gesetzen und Vorschriften der EU erfolgen.
Better World Books

Better World Books

98,7% positive Bewertungen
12,8 Mio. Artikel verkauft
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten

Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer

Verkäuferbewertungen (4.093.303)

p***s (1219)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
Great deal. Thanks
c***l (1)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
Fast shipping and the book was in far better condition than the "Good" in the description; closer to "Like New".
5***l (220)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
I'm very happy with the condition of the book and quick shipping.