Bild 1 von 1

Galerie
Bild 1 von 1

Das Geschäft des Tourismus: Ort, Glaube und Geschichte (Hagley Perspectives on Businessin-
US $23,87
Ca.EUR 21,53
oder Preisvorschlag
Artikelzustand:
“Very Good - Crisp, clean, unread book with some shelfwear/edgewear, may have a remainder mark - NICE ”... Mehr erfahrenÜber den Artikelzustand
Sehr gut
Buch, das nicht neu aussieht und gelesen wurde, sich aber in einem hervorragenden Zustand befindet. Der Einband weist keine offensichtlichen Beschädigungen auf. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag vorhanden (sofern zutreffend). Alle Seiten sind vollständig vorhanden, es gibt keine zerknitterten oder eingerissenen Seiten und im Text oder im Randbereich wurden keine Unterstreichungen, Markierungen oder Notizen vorgenommen. Der Inneneinband kann minimale Gebrauchsspuren aufweisen. Minimale Gebrauchsspuren. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
Kostenlos Economy Shipping.
Standort: Harrisburg, Pennsylvania, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 15. Mai und Mo, 19. Mai nach 43230 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:374318471036
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Sehr gut
- Hinweise des Verkäufers
- ISBN
- 9780812219654
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
University of Pennsylvania Press
ISBN-10
0812219651
ISBN-13
9780812219654
eBay Product ID (ePID)
73309600
Product Key Features
Number of Pages
304 Pages
Language
English
Publication Name
Business of Tourism : Place, Faith, and History
Publication Year
2009
Subject
Industries / Hospitality, Travel & Tourism, Modern / General
Type
Textbook
Subject Area
Business & Economics, History
Series
Hagley Perspectives on Business and Culture Ser.
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.7 in
Item Weight
15.9 Oz
Item Length
8.9 in
Item Width
7.1 in
Additional Product Features
Intended Audience
College Audience
TitleLeading
The
Dewey Edition
22
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
338.4/791
Table Of Content
Preface --Philip Scranton PART I: COMMODIFYING PLACE Chapter 1: The East as an Exhibit: Thomas Cook & Son and the Origins of the International Tourism Industry In Egypt --Waleed Hazbun Chapter 2: The Compagnie Générale Transatlantique and the Development of Saharan Tourism in North Africa --Kenneth J. Perkins Chapter 3: "Food palaces built of sausages [and] great ships of lamb chops": The Gastronomical Fair of Dijon as Consuming Spectacle --Philip Whalen PART 2: ENGAGING RELIGION Chapter 4: Consuming Simple Gifts: Shakers, Visitors, Goods --Brian Bixby Chapter 5: "I Would Much Rather See a Sermon than Hear One": Experiencing Faith at Silver Dollar City --Aaron K. Ketchell Chapter 6: "Troubles Tourism": Debating History and Voyeurism in Belfast, Northern Ireland --Molly Hurley Dépret PART 3: MARKETING COMMUNISM Chapter 7: "There's No Place Like Home": Soviet Tourism in Late Stalinism --Anne Gorsuch Chapter 8: Dangerous Liaisons: Soviet-Block Tourists and the Temptations of the Yugoslav Good Life in the 1960s and 1970s --Patrick Hyder Patterson Chapter 9: A Means of Last Resort: The European Transformation of the Cuban Hotel Industry and the American Response, 1987-2004 --Evan R. Ward Afterword --Janet F. Davidson Contributors Acknowledgments Index
Synopsis
Emphasizing the economic and cultural dimensions of travel, The Business of Tourism explores the enterprises and technologies of tourist activity with a particular focus on tourism as a phenomenon through which nations, regions, and individuals produce and consume experiences. The volume is divided into three sections. "Commodifying Place" examines how tourist enterprises have helped to create a distinctive sense of identity for specific locales. "Engaging Religion" addresses the ways in which religion and religious travel have been marketed. "Marketing Communism" explores the role of tourism in buttressing ideas and attitudes in communist settings. The essays in The Business of Tourism present a vigorous, novel, and empirically grounded vision of tourism as a local and global enterprise from the 1860s to the 1990s. They transport readers from Egypt in the 1860s, where Thomas Cook & Son laid the foundations for international mass tourism, to Burgundy's gastronomic festivals between the two world wars; from Branson, Missouri, to Belfast, Ireland, in an examination of religion in sightseeing; and in the final leg of the journey, from the Stalinist Soviet Union to post-Soviet Cuba, to see the changing relationship between marketing and communism. Taken together, the essays link the cultural practice of tourism to the businesses that create cultural experiences., The Business of Tourism transports readers from the foundations of mass leisure travel in 1860s Egypt to contemporary religious sight-seeing in Branson, Missouri; from the Stalinist Soviet Union to post-Soviet Cuba. This collection of ten essays explores the enterprises, institutions, and technologies of tourist activity.
LC Classification Number
G155.A1B8865 2007
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Rechtliche Informationen des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
Midtown Scholar Bookstore
100% positive Bewertungen•568 Tsd. Artikel verkauft
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Beliebte Kategorien in diesem Shop
Verkäuferbewertungen (205.470)
- u***h- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufNice book, shipped fast. Thank you
- o***n (295)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufThanks!
- r***7 (4)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter Kaufvalore scientifico elevato
Noch mehr entdecken:
- Erwachsene Masters of the Universe Hörbücher und Hörspiele,
- Masters of the Universe Jugendliche Hörbücher und Hörspiele,
- Masters of the Universe Jugendliche Hörbücher und Hörspiele,
- Erwachsene Masters of the Universe Hörbücher und Hörspiele,
- Masters of the Universe Buchreihe Hörbücher und Hörspiele auf Deutsch,
- Masters-of-the-Universe - Europa-Editions Hörbücher und Hörspiele,
- Masters of the Universe Jugendliche Hörbücher und Hörspiele auf Deutsch,
- Hörbücher und Hörspiele Masters of the Universe Buchreihe Deutsche Kassette,
- Masters of the Universe Buchreihe Kassette Hörbücher und Hörspiele mit Kinder- & Jugendliteratur,
- Business- & - Wirtschaft Zeitschriften