Thinking with Type, 2nd Revised Ed: A Critical Guide for Designe-

Ursprünglicher Text
Thinking with Type, 2nd Revised Ed : A Critical Guide for Designe
Free US Delivery | ISBN:1568989695
Better World Books West
(375564)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $7,42
Ca.EUR 6,33
Artikelzustand:
Gut
Used book that is in clean, average condition without any missing pages. 100% Money-Back Guarantee.
5 verfügbar
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Versand:
Kostenlos Economy Shipping.
Standort: Reno, Nevada, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Mo, 6. Okt und Do, 9. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
    Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:277280452513
Zuletzt aktualisiert am 22. Sep. 2025 21:41:07 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers. Alle Zustandsdefinitionen ansehenwird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Hinweise des Verkäufers
“Used book that is in clean, average condition without any missing pages. 100% Money-Back Guarantee.”
Publication Name
Princeton Architectural Press
ISBN
9781568989693
Kategorie

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Princeton Architectural Press
ISBN-10
1568989695
ISBN-13
9781568989693
eBay Product ID (ePID)
84321241

Product Key Features

Edition
2
Book Title
Thinking with Type, 2nd Revised Ed : a Critical Guide for Designers, Writers, Editors, and Students
Number of Pages
224 Pages
Language
English
Topic
History & Criticism, Graphic Arts / Typography
Publication Year
2010
Illustrator
Yes
Genre
Design
Author
Ellen Lupton
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.8 in
Item Weight
20.5 Oz
Item Length
8.5 in
Item Width
7 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
LCCN
2010-005389
Reviews
"For any student in need of an overview that covers practice type use and conception, this is the go-to volume." - Omnivoracious
Dewey Edition
22
Grade From
College Freshman
Dewey Decimal
686.2/2
Grade To
College Graduate Student
Edition Description
Revised edition,Expanded
Synopsis
Our all time best selling book is now available in a revised and expanded second edition. Thinking with Type is the definitive guide to using typography in visual communication, from the printed page to the computer screen. This revised edition includes forty-eight pages of new content, including the latest information on style sheets for print and the web, the use of ornaments and captions, lining and non-lining numerals, the use of small caps and enlarged capitals, as well as information on captions, font licensing, mixing typefaces, and hand lettering. Throughout the book, visual examples show how to be inventive within systems of typographic form--what the rules are and how to break them. Thinking with Type is a type book for everyone: designers, writers, editors, students, and anyone else who works with words. The popular online companion to Thinking with Type (www.thinkingwithtype.com) has been revised to reflect the new material in the second edition., "Thinking with Type is to typography what Stephen Hawking's A Brief History of Time is to physics."-- I Love Typography The best-selling Thinking with Type in a revised and expanded second edition: Thinking with Type is the definitive guide to using typography in visual communication. Ellen Lupton provides clear and focused guidance on how letters, words, and paragraphs should be aligned, spaced, ordered, and shaped. The book covers all typography essentials, from typefaces and type families, to kerning and tracking, to using a grid. Visual examples show how to be inventive within systems of typographic form, including what the rules are, and how to break them. This revised edition includes forty-eight pages of new content with the latest information on: - style sheets for print and the web - the use of ornaments and captions - lining and non-lining numerals - the use of small caps and enlarged capitals - mixing typefaces - font formats and font licensing Plus, new eye-opening demonstrations of basic typography design with letters, helpful exercises, and dozens of additional illustrations. Thinking with Type is the typography book for everyone: designers, writers, editors, students, and anyone else who works with words. If you love font and lettering books, Ellen Lupton's guide reveals the way typefaces are constructed and how to use them most effectively. Fans of Thinking with Type will love Ellen Lupton's new book Extra Bold: A Feminist, Inclusive, Anti-racist, Nonbinary Field Guide for Graphic Designers ., "Thinking with Type is to typography what Stephen Hawking's A Brief History of Time is to physics."-- I Love Typography The best-selling Thinking with Type in a revised and expanded second edition: Thinking with Type is the definitive guide to using typography in visual communication. Ellen Lupton provides clear and focused guidance on how letters, words, and paragraphs should be aligned, spaced, ordered, and shaped. The book covers all typography essentials, from typefaces and type families, to kerning and tracking, to using a grid. Visual examples show how to be inventive within systems of typographic form, including what the rules are, and how to break them. This revised edition includes forty-eight pages of new content with the latest information on: * style sheets for print and the web * the use of ornaments and captions * lining and non-lining numerals * the use of small caps and enlarged capitals * mixing typefaces * font formats and font licensing Plus, new eye-opening demonstrations of basic typography design with letters, helpful exercises, and dozens of additional illustrations. Thinking with Type is the typography book for everyone: designers, writers, editors, students, and anyone else who works with words. If you love font and lettering books, Ellen Lupton's guide reveals the way typefaces are constructed and how to use them most effectively. Fans of Thinking with Type will love Ellen Lupton's new book Extra Bold: A Feminist, Inclusive, Anti-racist, Nonbinary Field Guide for Graphic Designers .
LC Classification Number
Z246.L87 2010

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Rechtliche Informationen des Verkäufers

Ich versichere, dass alle meine Verkaufsaktivitäten in Übereinstimmung mit allen geltenden Gesetzen und Vorschriften der EU erfolgen.
Info zu diesem Verkäufer

Better World Books West

99% positive Bewertungen1,5 Mio. Artikel verkauft

Mitglied seit Jul 2016
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Better World Books is a for-profit, socially conscious business and a global online bookseller that collects and sells new and used books online, matching each purchase with a book donation. Each sale ...
Mehr anzeigen
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.8
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (457.148)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ